shmentura logo

18.9.07

התכוננו: ספר בישול / דן אלון

מתישהו השנה אני אוציא מיני-ספרון בישול עם כל מיני מתכונים שהמצאתי (כל מיני סוגים של אוכל ומאפים שאני עושה וגם מתכונים למאנצ'יז), שיפורים למתכונים שאני מכיר מהבית ומהמשפחה (אני חצי מרוקאי חצי גרמני, אוכל מעניין), אוכל שאני אוהב מאנשים אחרים (ידוע איזה טבחים אני מאד אוהב), סיפורים על אוכל וטיפים על מצרכים. כמובן שהכל יהיה מאויר. לא יודע בדיוק מתי זה יצא כי יש עוד עבודה, אבל הנה משהו שיופיע בספר: מוצרי מזון שטוב לאכול אותם בגלל סגולותיהם הבריאות, אז תעתיקו מיד ותנשנשו: קראתי מאמרים בנושא אוכל במגזין הבריאות "בריין ריסרץ' ריביוּז" והפרופ' טען כי ישנם איזה עשרה פלוס דברי מזון טבעיים, שכדאי מאד לצרוך כי יש בהם נוגדי חמצון וכל מיני ויטמינים ודברים בריאים. ממשפחת העלק-פיצוחים, שקדים, חילבה, גרעינים מכל הסוגים, קינמון (בעצם תבלין, אבל לא נורא). את כל הפירות צריך לצרוך על בסיס יומיומי, בעיקר פירות הדר, אולם ישנם פירות עם סגולה מיוחדת: ענבים, חמוציות ורימון. ביצים וחלב הם דבר טוב מאד על בסיס אחד ביום. כמובן שצריך לצרוך ירקות בחמישה צבעים כל יום, אבל הירק שזכה לאזכור גדול במאמר הוא בצל. הדגים העשירים באומגה שלוש הם טונה וסלמון, מומלץ. מתחום הממתקים חלבה, בלבד. על השוקולדים שאני כל כך מכור אליהם ארחיב מתישהו בתחום צבעי המאכל המסומנים באות האנגלית אי. רצוי גם לשתות תה ירוק לעיתים קרובות (עם חלב, יאמי). הדבר העצוב ביותר שקראתי שם הוא שבריא להחליף בירה רגילה בבירה שחורה. אני לא אוהב בירה שחורה, אני אוהב את הכרס שלי!